SB's sæson i LF-serien

09. juli 2021 kl. 10:00
Trænerens ord på sæsonen

Sæsonen der gik

Vores comeback sæson for Stubbekøbing Boldklub i LF-serien må siges at være godkendt.

Vi rykkede op i rækken fra en 4. plads i serie 1 - grundet afbrydelse af turnering i foråret 2020! Forbundet valgte INGEN tabere og ville dermed ikke lade nogen rykke ned fra LF-serien pga. manglende kampe med mulighed for at redde sig.

I stedet valgte man at udvide rækken til 14 hold (for at undgå oversiddere) og dermed kom vores billet for at komme tilbage til LF! Som yderste mandat mente mange ikke vi havde noget at gøre der! Med troen på egen evne og titlen som undertippede gik vi ud og spillede et fint efterår inden turnering igen blev afbrudt (pga. covid-19) inden sidste spillerunde! Vi overvintrede på en 9. plads med 5 hold under os!

I foråret ventede der et rent vanvids program især for de 8 hold i nedrykningsspillet, hvor vi var landet! Først den udsatte kamp fra efteråret, efterfulgt af 14 kampe på lige under 2 mdr. - og flere uger (7 dage) med 3 kampe! Det satte sine spor, men folk stod sammen og mandede sig op og det hele sluttede i foråret som det sluttede i efteråret! 5 hold under os og en flot 3. plads i nedrykningsspillet som oprykker, det er vi godt tilfredse med!

EN NY SÆSON I LF-serien

Med foråret præstation kom også en ny sæson i LF serien Det bliver en sæson, hvor vi virkelig skal have arbejdstøjet på og være kreative i kampen om point og overlevelse!

Vi har, her i sommerpausen, måtte sige farvel til hele 5 stamspillere. Det tror jeg de fleste hold, både i LF-serien og andre rækker. ville blive mærket af - men vores i forvejen smalle trup er blevet rigtig smal nu, og vi går en meget svær sæson i møde, hvor målet som udgangs punkt er overlevelse. Om det så betyder 1, 2 eller 3 hold under os når vi slutter sommeren 2022, det må tiden vise, men der skal kæmpes for samtlige point, der kommer inden for rækkevidde ⚽️⚽️