Kontingentbetaling nærmer sig

24. januar 2023 kl. 09:16
Kontingentbetaling nærmer sig
Kontingentopkrævning for foråret 2023 den 1. februar 2023
Den 1.februar er det atter tid til den halvårlige kontingentbetaling for dit medlemskab af Stubbekøbing Boldklub, hvor alle medlemmer som udgangspunkt er tilmeldt med sit betalingskort, således at hver gang der er betaling af kontingent, så trækkes det automatisk på ens tilmeldte kort.
Ud fra erfaringen ved vi dog, at der altid kommer nogle udmeldelser, når det går op for spillere og forældre til spillere, at det er tid til kontingentbetaling. Typisk er årsagen den, at man allerede er stoppet med at gå til fodbold, skal flytte eller lign.
Der bliver udsendt en notifikations e-mail med en besked, om at vi trækker beløbet den 1. februar, den 25.januar som er 7 dage før selve trækningen.
Notifikationen kan godt finde på at putte sig over i ens spamfilter/uønsket post, så vær opmærksom på dette hvis ikke du har modtaget notifikationen den 25. januar. Husk i den forbindelse, at man selv er forpligtet til at være opmærksom på det.
Desværre oplever vi, at nogle tror, man bare kan stoppe med at gå til fodbold, uden at foretage sig andet end at meddele sit stop til træneren eller den holdansvarlige.  Det er ikke tilfældet. Man skal opsige sit medlemskab og have en bekræftelse, før end opsigelsen er registreret.
Et medlemskab i Stubbekøbing Boldklub, er det samme som at have et medlemskab i et fitnesscenter eller have et abonnement hos et teleselskab. De steder skal man også opsige sit medlemskab eller sit abonnement. Gør man ikke det, så trækkes man automatisk også i betaling for den næste periode eller modtager en faktura til betaling.
Såfremt det ikke lykkes vores betalingssystem, at trække beløbet på det tilmeldte betalingskort, og du ikke ønsker at være aktiv i klubben, så kommer du i restance med det skyldige kontingent, hvis du ikke har udmeldt dig senest den 31. januar. Det vil få den betydning, at ønsker du at skifter klub, så kan du ikke få overflyttet dit spillercertifikat til din nye klub, før end du har betalt din restance.
Vores opdaterede kontingentsatser finder man på linket her

Hvad hvis jeg er langtidsskadet, skal på efterskole/udveksling/udlandsophold eller lign.? Skal jeg så melde mig ud?

I tilfælde af at du er langtidsskadet, skal ud at rejse, på udveksling, på efterskole eller lignende og dermed ikke kommer til at spille i den kommende kontingentperiode, men dog har planer om at returnere til dit hold efterfølgende, så kan du få sat dit medlemskab i bero, således at der ikke trækkes på dit kort. Send os blot en besked på kasserer@sb-boldklub.dk med besked omkring situationen, så vi kan få det registreret.

Hvad hvis jeg har fået nyt betalingskort?

I tilfælde af, at det ikke er muligt at trække kontingentet på dit betalingskort, så sendes der i stedet en e-mail med information om den fejlede trækning, sammen med et nyt betalingslink. Herfra skal du så betale kontingentet og tilmelde dine nye kortoplysninger. Tjek, som også nævnt længere oppe, eventuelt dit spamfilter/uønsket post, da den har det med at lægge sig derover i.
Typiske årsager til at det ikke lykkes systemet at trække beløbet er:
  • Udløbet kort
  • Mistet/tabt kort
  • Stjålet kort
  • Manglende dækning på kort
Uanset årsag så sendes der i stedet en betalingsmail med et nyt betalingslink, ligesom at vi uanset årsag har adgang til at se disse årsager, således at vi kan forklare dig hvorfor betalingen jfr. systemet er fejlet.
Når betalingsfristen overskrides, så spærres man automatisk for brug på holdkort og må ikke længere deltage i hverken kampe, stævner eller andre klubarrangementer, før restancen er blevet indfriet.
Vi oplever desværre ofte at bruge alt for mange ressourcer og urimelig meget tid på at administrere og korrespondere med medlemmer, der ikke udviser forståelse for de gældende regler, hvorfor vi vil have ekstra fokus på dette område.

Hvad hvis jeg ønsker at udmelde mig?

Vi er naturligvis glade for at have dig som medlem, og vi ser helt ikke at du forlader os. Men i tilfælde af at du gør, så skal du anmode om udmeldelse via vores online udmeldelsesformular og herefter afvente en bekræftelse fra klubben på din udmeldelse.
Stubbekøbing Boldklub
Eventuelle spørgsmål vedr. kontingent betaling kan rettes til:
Thomas Olsen(Kasserer)
E-mail: kasserer@sb-boldklub.dk
--------------------------------------------------------------------------------------
BETINGELSER FOR MEDLEMSKAB AF STUBBEKØBING BOLDKLUB (SB)